Wie zijn we?

Leren, remediëren en evalueren

We bieden de leerlingen een krachtige en hedendaagse leeromgeving aan. Afstemmen op de beginsituatie van de leerlingen, een goed klasmanagement, leerlingen motiveren en werken aan een positieve werk- en leersfeer vinden we daarbij belangrijk. We geven alle leerlingen de nodige ondersteuning om ze maximale leerwinst te laten boeken en om te voorkomen dat ze verhoogde zorg nodig hebben. 

Elke leraar begeleidt zijn leerlingen zo optimaal mogelijk om de leerdoelen te kunnen bereiken. Wanneer een leerling problemen met de leerstof ondervindt, remediëren we. Persoonlijke communicatie verliezen we hierbij niet uit het oog. Praten met leerlingen, hen aanmoedigen en concrete tips geven, kan immers ook de gewenste verandering teweegbrengen.

We gebruiken evaluatie om leerlingen, ouders en leerkrachten voortdurend informatie te geven over de mate waarin de leerlingen de leerdoelen bereiken.
We evalueren kennis, vaardigheden, attitudes en competenties. We hanteren daarbij een gevarieerd aanbod aan evaluatievormen waarin zowel leerkrachten als leerlingen en externen een actieve rol spelen. 

Via evaluatie sturen en begeleiden we het leerproces van de leerlingen. We hechten daarbij belang aan differentiatie, gerichte feedback en remediëring om de leerlingen optimale leerkansen te bieden. We stimuleren hen daarom ook om zelf verantwoordelijkheid op te nemen.

Als school vinden we het belangrijk om over de evaluatie tijdig en transparant te communiceren met leerlingen en ouders, zowel mondeling als schriftelijk.